کتاب عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس، شاه‌کلیدهای مسیر تکامل
قیمت‌های باورنکردنی قالب آماده‌ی پایان‌نامه
تخفیفات ویژه‌ی خدمات پژوهشی
0
0

تأثیر تولید محتوای صوتی در جذب مخاطب، افزایش فروش و بهبود سئوی وب سایت

پادکست یا پادپخش (Podcast) چیست؟

به فایل‌های صوتی که از طریق اینترنت در وب‌سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی انتشار داده می‌شوند، پادکست گویند و در برخی منابع، هم به فایل‌های صوتی و هم به فایل‌های تصویری منتشرشده در اینترنت پادکست و به عمل دریافت آن، پادکچ (Podcatch) گفته می‌شود.
در واژه‌نامه‌ی جدید آمریکایی آکسفورد، «پادکست، برنامه‌ای است رادیویی که به‌صورت دیجیتال ضبط‌شده و جهت بارگیری یا دریافت (Download) برای دستگاه‌های شخصی پخش صدا در اینترنت گذاشته می‌شود.»

ایجاد یک پادکست نسبتاً آسان است و هر فرد می‌تواند با ایجاد یک فایل یا محتوای صوتی، پیام خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. تولید پادکست، روشی برای نشر محتوای صوتی در فضای اینترنت است.
هم‌اکنون، افراد بسیاری ترجیح می‌دهند به‌جای مطالعه کتاب، خواندن خبر، دیدن فایل‌های تصویری یا تماشای یک متن به یک فایل صوتی یا پادکست گوش دهند.
وجود ابزارهای گوناگون برای پخش فایل‌های صوتی مانند دستگاه پخش، رادیو، دستگاه‌های صوتی قابل‌حمل، گیرنده دیجیتال، تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت و ساده بودن شنیدن پادکست در حالت‌های مختلف ازجمله هنگام حرکت یا سکون، در اتومبیل، منزل و محل کار، هنگام ورزش، پخت غذا، در حمام یا سرویس بهداشتی، زمان‌هایی که امکان مطالعه نداریم، در اتوبوس یا مترو، در حال رانندگی یا پشت ترافیک، هنگام انتظار پیش از ملاقات، قبل یا بعد از خواب و حالت‌های بسیار دیگری، باعث شده بتوانیم از پادکست برای شنیدن مطالب مفید و یادگیری استفاده کنیم.

کاربردهای تولید پادکست

در مورد کاربردهای پادکست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– راه‌اندازی ایستگاه‌های رادیویی اینترنتی
– تولید محتوای آموزشی شنیداری
– برگزاری دوره‌های اینترنتی و غیرحضوری
– تولید کتاب‌های صوتی
– پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبین
– تولید مصاحبه‌های جذاب
– ساخت تبلیغات و ارائه‌ی خدمات صوتی
– تهیه خبر و گزارش صوتی
– برندسازی شخصی
– تولید برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده
و …

تأثیر تولید محتوای صوتی یا پادکست در جذب مخاطب و افزایش فروش

یکی از ابزارهای قدرتمند برای جذب مخاطب و دنبال کننده (Follower)، تولید پادکست به‌خصوص پادکست‌های سریالی است.
با تولید محتوای صوتی مناسب، می‌توانید توجه شنوندگان و مخاطبان را از سراسر جهان جلب کنید.
بسیاری از افراد از شنیدن فایل‌های صوتی استقبال می‌کنند، به خاطر اینکه می‌توانند هم‌زمان با شنیدن، کارهای دیگری را نیز انجام دهند. همین امر باعث می‌شود، محتوای صوتی یا پادکست در تبلیغات، بازاریابی و جذب مخاطب مؤثر باشد.
با توجه به آسان بودن ضبط فایل صوتی، امکان تولید محصولات آموزشی، پژوهشی، سرگرم‌کننده، کتاب‌های صوتی و غیره و درنتیجه کسب درآمد بیشتر برای تولیدکننده‌های محتوا فراهم می‌شود.
شما می‌توانید مباحث خود را یک‌بار ضبط کنید و فایل صوتی آن را با قرار دادن روی وب‌سایت خود یا مراکز ذخیره‌سازی فایل‌های صوتی، برای فروش یا دانلود در اختیار مخاطبان قرار دهید.
حجم کم فایل‌های صوتی و انتشار آسان آن‌ها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود پادکست‌های شما بیشتر شنیده شوند و مخاطبان بیشتری به سمت شما جذب شود.
شما می‌توانید با دریافت نظرات کاربران ضمن نیازسنجی برای تولید محتواهای آموزشی جدید برای به‌روزرسانی آموزش‌های قبلی نیز اقدام کنید و مخاطبان بیشتری را جذب و بالطبع فروش بیشتری را نیز تجربه کنید.
با انتشار هر پادکست، علاوه برافزایش مخاطب، امکان تبلیغات گسترده در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و آشنایی هر چه بیشتر کاربران با تولیدات شما و کسب درآمد بیشتر فراهم می‌گردد.
ارتباط پادکست با یک تصویر هنری طراحی‌شده برای آن می‌تواند کاربران را هنگام جستجو به سمت وب‌سایت شما جذب کند. این تصویر هنری می‌تواند شامل عنوان، آدرس وب‌سایت، آی‌دی شما در شبکه‌های اجتماعی یا سایر اطلاعات موردنظر باشد.
هر چه پادکست شما حرفه‌ای‌تر، جذاب‌تر، دارای محتوای بهتر و مفیدتر باشد، می‌تواند مخاطبین بیشتری را برای دنبال کردن کارهای شما متقاعد کند.
همکاری و مصاحبه با افراد پرطرفدار می‌تواند باعث جذابیت بیشتر پادکست‌ها، معروفیت بیشتر و انتشار بیشتر فایل‌های شما در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شود.
همچنین پادکست می‌تواند بسیاری از نیازهای ارتباطی انسان‌ها را برآورده سازد و اطلاعات مفید شنیداری بسیاری را به مخاطبین منتقل کند.

تأثیر پادکست در بهبود سئوی وب‌سایت

وجود پادکست‌های جذاب و مفید، راه مناسبی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش ترافیک وب‌سایت یا وبلاگ شما خواهد بود.
مراجعه مجدد مخاطبان برای گوش دادن به فایل‌های جدید به معنای دریافت ترافیک بیشتر است.
تولید محتوای صوتی آموزشی، سرگرم‌کننده و خبری موجب افزایش ترافیک و سئوی بهتر وب‌سایت می‌شود.
قرارگرفتن لینک پادکست شما در سایر وب‌سایت‌ها، می‌تواند باعث لینک سازی و بهینه سازی محتوای تولیدی شما در موتورهای جستجو شود.
اگر پادکست شما با کلمات کلیدی مناسب به یک سایت، لینک شده باشد، به‌طور حتم باعث ارتقاء و بهبود کیفیت سئوی وب‌سایت شما خواهد شد.

 

درصورتی‌که این فایل در مرورگر شما پخش نمی‌شود به لینک زیر مراجعه نمایید.

5 ستاره از 2 رأی
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://karoonmedia.ir/?p=2479
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد تأثیر تولید محتوای صوتی در جذب مخاطب، افزایش فروش و بهبود سئوی وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

عبارت‌های کلیدی (Keywords)‌: تولید محتوای صوتی و تصویری, تولید محتوا به صورت فریلنسینگ, تولید پادکست صوتی, تولید محتوا برای پادکست, تولید کننده پادکست, پادکست تولید محتوا, تولید محتوای پادکست, تولید پادکست یعنی چه, جذب مخاطب در فضای مجازی, جذب مخاطب اینترنتی, اصول جذب مخاطب, جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی, چگونگی جذب مخاطب, روشهای جذب مخاطب, روش جذب مخاطب, روش های نوین جذب مخاطب, روش های جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی, چگونه مخاطب جذب کنیم, نحوه جذب مخاطب, افزایش فروش و جذب مشتری, افزایش فروش اینترنتی, راهکارهای افزایش فروش اینترنتی, چگونگی افزایش فروش, روش افزایش فروش, روش افزایش فروش اینترنتی, روش هایی برای افزایش فروش, طریقه افزایش فروش, عوامل افزایش فروش, نحوه افزایش فروش, نکات افزایش فروش, افزایش فروش وب سایت, افزایش فروش و بازاریابی, افزونه بهبود سئو سایت, بهبود سئو چیست, بهبود رتبه سئو, تولید محتوا و سئو, تولید محتوا و کسب درآمد