در دورانی که شاهد رشد روزافزون رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم، تولید و بازاریابی محتوایی، استراتژی مناسبی برای صاحبان کسب‌وکار جهت رشد و پیشرفت برنامه‌های بازاریابی است.

بازاریابی محتوایی با تولید محتواهای مفید، کاربردی و مرتبط با زمینه فعالیت وب‌سایت، سازمان یا شرکت، نقش مهمی در برقراری ارتباط مؤثر و جذب مخاطب و تبدیل او به مشتری دائمی را خواهد داشت.

مشتریان علاقه دارند تعامل خوبی با صاحبان کسب‌وکار داشته باشند و علاوه بر دریافت اطلاعات مفید، گاهی سرگرم نیز شوند.

تنها راه برای کسب موفقیت در شرایط کنونی، این است که نسبت به سایر رقبای خود متمایز شوید تا مشتری برای انتخاب شما دلایل کافی داشته باشد. این تمایز را می‌توان از طریق تولید و بازاریابی محتوایی ایجاد کرد.

ویژگی مهم محتوای تولیدشده

مشتریان تمایل دارند محتوای دریافتی با نیازها و خواسته‌هایشان هماهنگ باشد، بتواند نقش مثبتی در بهبود زندگی‌شان ایفا کند یا خدمات و توصیه‌هایی را برای انتخاب بهتر و مناسب‌تر ارائه دهد.

استراتژی تولید محتوای شخصی‌سازی‌شده

هم اکنون، مشتریان، دیگر با دریافت یک ایمیل ساده برای ثبت سفارش یا خرید اقدام نمی‌کنند. به همین دلیل لازم است با تولید محتوای مناسب، علاوه بر در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، یک امتیاز ویژه برای سفارش محصول خود ایجاد کنید.

خواسته‌ها و نیازهای مشتریان بر اساس سن، جنس، نحوه ارتباط و تعاملشان با شما (از طریق ایمیل، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، حضوری، پیامکی و …)، وسیله ارتباطی (تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر)، موقعیت جغرافیایی، زمان و مدت اتصال به اینترنت، مدت زمانی که برای مطالعه‌ی مطالب صرف می‌کند، خریدهای پیشین، بازدیدهایی که از صفحات مختلف انجام داده و هر موردی دیگری که به کاربر محدود می‌شود متفاوت است.

اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی تولید محتوای شخصی‌سازی‌شده، انگیزه مشتری را چند برابر کرده و خرید از شما را افزایش می‌دهد.

بر اساس آمار موجود، شرکت‌هایی که از این استراتژی استفاده کرده‌اند، با رشد ۱۹ درصدی در فروش مواجه شده‌اند.

مطمئن باشید اگر بتوانید یک تجربه دلپذیر خرید را برای مشتریان ایجاد کنید، بارها و بارها به شما مراجعه خواهند کرد و نقش مهمی را در فروش بیشتر شما ایفا خواهند کرد.

تأثیر تولید محتوای شخصی‌سازی‌شده در ایجاد تمایل در مشتری برای پرداخت‌های بالاتر

تولید محتوای شخصی‌سازی‌شده، نه‌تنها احتمال خرید را افزایش می‌دهد، بلکه باعث ایجاد تمایل در مشتری برای پرداخت مبالغ بالاتر خواهد شد.

معمولاً مشتریان برای یک تجربه شخصی‌سازی‌شده اهمیت قائل‌اند، حتی اگر مستلزم پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر باشد.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد، ۷۷ درصد از مشتریان، از برندی که تجربه شخصی‌سازی‌شده‌ای را ارائه می‌دهد، استقبال و آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنند و حاضرند زمان، انرژی و هزینه بیشتری نیز برای خرید یا دریافت خدمات آن بپردازند.

هرچه این تجربه اختصاصی‌تر، بهتر، لذت‌بخش‌تر و خاص‌تر باشد، تمایل مشتری برای صرف زمان، انرژی و هزینه برای آن نیز بیشتر خواهد شد.

مشتری از اینکه احساس کند توجه خاص به او شده، لذت می‌برد و به کسب‌وکار شما وفادارتر می‌شود.

تولید محتوای شخصی‌سازی‌شده اگر به‌درستی انجام شود، سرمایه‌گذاری ارزشمند و پربازدهی برای کسب‌وکار شما خواهد بود.

0